Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
  • COMPARTEIX

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • WhatsApp
  • Pinterest

Torredembarra presenta el llibre de l’obra teatral sobre santa Rosalia, que s’estrenarà a l’octubre

icona de visites338

icona de comentaris

Torredembarra presenta el llibre de l’obra teatral sobre santa Rosalia, que s’estrenarà a l’octubre

L’edició del text teatral pretén recaptar fons per fer possible la producció de l’espectacle sobre el vot de poble a Santa Rosalia.

El claustre de la Fundació Pere Badia de Torredembarra acollirà el pròxim diumenge 5 de juliol, a les 19.45 hores, la presentació del llibre Santa Rosalia. Quan la por es feu pregària, una publicació que recull el text íntegre de la peça teatral escrita per l’estudiós local i editor Jordi Guasch Gómez.

L’obra transporta el lector a la Torredembarra de mitjan segle XVII, quan la vila es va veure afectada per una devastadora epidèmia de pesta. A través dels seus personatges, recrea els esdeveniments que, segons la tradició, van conduir al vot de poble a Santa Rosalia i al naixement d’una devoció que, amb el pas dels segles, s’ha convertit en un dels principals símbols identitaris de la població.

Durant l’acte, l’autor explicarà el procés de documentació i creació de l’obra, així com el camí que l’ha portat de l’escenari al paper. A més, els assistents podran gaudir d’alguna sorpresa relacionada amb la futura representació i la història de la patrona torrenca.

La publicació s’ha editat amb l’objectiu de preservar i difondre aquest treball de divulgació històrica, alhora que contribueix a fer possible la seva posada en escena. Els assajos ja estan en marxa i l’estrena de l’espectacle està prevista per als dies 9, 10 i 11 d’octubre de 2026.

El llibre tindrà un preu de 15 euros i la recaptació obtinguda es destinarà íntegrament al finançament de la producció teatral, ajudant a sufragar les despeses derivades de la seva representació.

L’acte comptarà amb la intervenció de Jordi Guasch, president de l’Associació Cultural Torrenca La Sínia, i serà presentat per Raquel Martínez, coordinadora d’Ona la Torre i presidenta de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya.

La presentació està organitzada per l’Associació Cultural Torrenca La Sínia, amb la col·laboració de la llibreria Àgora, la Fundació Pere Badia i la Fundació Pere Badia 200 Anys, i amb el suport de l’Ajuntament de Torredembarra i Diputació de Tarragona.