436
L’Exposició «Antonieta Agustí, artista del cabell. De Torredembarra a Europa: modernitat a la perruqueria i empresària influent.” que organitza l’Ajuntament de Torredembarra a través de l’Arxiu Municipal es podrà veure del 8 d’agost al 10 de setembre, al Pati del Castell, de dilluns a divendres de 9 a 17 h.
La inauguració i homenatge a l’Antonieta Agustí serà el dia 8 d’agost, a les 19.30 h.
L’objectiu de l’exposició és fer avinent la rellevant carrera d’un personatge que ha passat força desapercebut. S’hi mostra la seva exitosa trajectòria: va passar de rentar els caps i pentinar les amigues a ser admesa a la més prestigiosa institució de perruqueria internacional l’Haute Coiffure Française i ser al sopar de Gala a Mònaco on assistí la princesa Grace Kelly. Va obrir cinc perruqueries i dos instituts de formació a Tarragona. Va fer nombroses i exitoses gales arreu dels Països Catalans i de l’Estat espanyol. Va ser la primera presidenta de l’Agrupació de comerciants Tarragona Centre, co-fundadora de l’Associació de Dones Empresàries i Emprenedores i col·laboradora de la Cambra de Comerç de Tarragona en diverses ciutats europees; entre d’altres moltes activitats. En definitiva, un personatge important de la vila, que ha portat el nom de Torredembarra i Tarragona arreu del país i d’Europa i a la que, amb aquest acte, es vol fer un reconeixement públic i institucional per la seva ingent tasca.
Jordi Guasch Per Jordi Guasch - 9 octubre, 2026 Yolanda Arxer (la Nena Mora): «El meu personatge és una dona forta que, tot i la duresa de la situació que vivia i la por que tenia, no es va rendir».
Jordi Guasch Per Jordi Guasch - 30 setembre, 2026 Torredembarra redueix un 13,3 % els fets delictius i reforça la prevenció i la coordinació policial
Jordi Guasch Per Jordi Guasch - 28 setembre, 2026 El Centre d’Estudis Sinibald de Mas presenta una visita virtual al fons marí de Torredembarra
Jordi Guasch Per Jordi Guasch - 27 setembre, 2026 Ruta turística de la corrupció torrenca: entre el delicte, l’engany i la picaresca.